Oplev verden

I løbet af skoleåret sendes du som ungt menneske ud i verden sammen med dine klassekammerater.

Indhold

I skoleåret 2024/2025 Starter vi i Danmarks næststørste by, hvor vi kigger på en storby i Danmark - hvad mon der gemmer sig under overfladen.

I foråret pakker vi pas, penge og kufferten og rejser ud i verden, hvor vi skal opleve en anden kultur og lader os forstyrre af menneskers liv i en del af verden, der ikke lige er tæt på vores egen baghave.

"HC Andersen skrev "at rejse er at leve" Vi mener at rejse lærer os en masse om livet og udvider vores horisont.

Oplevelser i dit 10. skoleår

Efter nogle uger på skolen er det tid til årets første dannelsesrejse, som går til Århus. Her skal vi kigge på En moderne storby i Danmark.

Vi oplever byen og kigger bag om lærredet for at blive klogere på hvordan en dansk storby kan se ud under overfladen.

I foråret pakker vi kufferten og tager ud i verden. Destinationen er endnu ikke fastlagt.