Hvad er Dueholmskolens DNA egentlig for en størrelse? Et spørgsmål, som vi løbende stiller os selv, og som er med til, “at vi løbende sliber saven”, og gør os skarpere på, hvad det er for en skole vi laver, hvordan vi gør det i praksis og hvorfor? En skoles DNA er en sammensat og kompleks struktur. En del af denne sammensatte og komplekse struktur er Dueholmskolens værdier;
- ELEVERNE I CENTRUM
- ”VI” PÅ DUEHOLMSKOLEN
- FRIHED UNDER ANSVAR
- MAN GØR, HVAD MAN KAN
- OVERLIGGEREN MÅ GERNE LIGGE HØJT
- ÆRES DEN, DER ÆRES BØR
En anden del af vores DNA er de mange fortællinger vi har om Dueholmskolen, og som er med til at fortælle om kulturen på Dueholmskolen – både blandt elever og voksne. Vi er stolte af vores skole, og vi syntes selv, at vi har noget, at have det i. En stolthed der ofte kommer til udtryk, når vi taler med tidligere og nuværende elever på skolen. Der er noget særligt over at kunne kalde sig “En Dueholmer”. Og hvad det helt præcist betyder, at være “En Dueholmer” afhænger af, hvilke oplevelser, vi hver især bærer med os fra vores tid på skolen.